White paper

NPS är ett kraftfullt nyckeltal

I och med denna nedladdning godkänner jag Brilliants digitala kommunikationspolicy

Allt fler inser att NPS är ett kraftfullt nyckeltal och att lojala återkommande kunder är en vinstfaktor. Men hur mäter och förbättrar du kundlojalitet? Svaret är NPS®, Net Promotor Score®, en global standard baserad på gedigen forskning. Med en kombination av metodik, pedagogik och teknik har vi i över 20 års tid hjälpt företag att skapa framgångsrika förändringar. Här delar vi med oss av våra erfarenheter som vi hoppas ska kunna hjälpa dig att öka förändringstakten i ditt företag.

Brilliant är nordisk partner till Satmetrix, ett av företagen bakom Net Promoter Score®-metoden. Satmetrix är världsledande inom området kundundersökningar och har i 15 år hjälpt företag världen över att skapa lojala kunder och lönsam tillväxt. Det här White Papret är ursprungligen framtaget av dem och går steg för steg igenom följande punkter:

  • En vinnande fråga
  • Tydlig koppling till lönsamhet
  • Jakten på den ”rätta” frågan
  • Datainsamling
  • Utformning och analys
  • Tre kundkategorier
  • Att koppla kundlojalitet till långsiktig vinst
  • Utformning och analys
  • Ett vinnande verktyg

Vill ni ha hjälp att förstå hur NPS fungerar på ett mer djupgående plan. Kontakta oss så berättar vi mer.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *