13/3 | Frukostseminarium Malmö – Vägen till Sveriges mest nöjda kunder!

Kundupplevelse

Det finns ingen genväg till att få nöjda kunder. Det är ett arbete som kräver engagemang från hela organisationen och endast genom att mäta och följa upp verksamheten över tid, får vi underlag att utveckla och förbättra. Men viktigt är att mäta rätt saker, så att det leder till önskad effekt. I denna frukost möter vi Fredrik Löfgren, kundservicechef på Aller Media som vann GuldKontakt 2018, som berättar om deras utvecklingsresa. Brilliant är på plats för att prata om de mätningar vi genomför i GuldKontakt, och berätta om vikten att mäta rätt saker!

Påverka kundupplevelsen med nöjda medarbetare
Det är medarbetarna som möter företagets kunder varje dag som ansvarar för att leverera strålande kundupplevelser. Vi vet av de analyser vi gör att de mest lojala medarbetarna skapar de mest lojala kunderna. Därför är det viktigt att förstå sambanden mellan engagerade medarbetare och lojala kunder för att öka lojaliteten och lönsamheten i ert företag. Och vilka verktyg som hjälper er att få hela organisationen, från chef till medarbetare, att agera på insikterna. David Wilhelm från Brilliant Future.

Sveriges mest nöjda kunder gav Aller Media GuldKontakt 2018!
Fredrik Löfgren, Kundservicechef på Aller Media har länge arbetet medvetet med att utveckla olika delar av Allers verksamhet för att på bästa sätt möta och hantera alla kundinteraktioner. Det har inneburit nya arbetssätt, ny teknik, arbete över organisationsgränser och aktivt coachande av personalen. Hårt arbete gav resultat och Fredrik kände att kundservicepersonalen behövde en extra kick i arbetet att göra det lilla extra och samtidigt få ett kvitto på gott arbete. Fredrik berättar här äventyret våren 2018, när han tillsammans med kundservicepersonalen kämpade för att bli bäst i Sverige och erövrade Guldkontakt-priset. Han kommer här att bjuda på hur detta påverkat organisationen, vad han tror var anledningen till deras vinst samt bjuda några glimtar av hur de ska jobba för att behålla sin position på toppen.

Datum: 13 mars
Tid: 08-30-09.30 med inledande frukosbuffé från 08.00
Plats: Media Evolution City, Stora Varvsgatan 6A, Malmö
Kostnad: Kostnadsfritt och öppet för alla, men vi debiterar 500 SEK + moms om du uteblir utan avanmälan.
Anmälan till: Registrera din anmälan HÄR
Frågor hänvisas till emma.link@kontakta.se eller 0733 70 35 53

Dina personuppgifter behandlas enligt Kontaktas personuppgiftspolicy

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

Malin Hising Av Malin Hising

600 minutes Leadership and HR

Möjligheten till att utbyta tankar och idéer med andra beslutsfattare kan vara just det din organisation behöver. Under evenemanget lyfts några av de stora utmaningar …

Relaterade inlägg