Blogg Kundservice

Här är årets vinnare och finalister i Brilliant Awards 2020!

Av

|

Äntligen är vinnarna och finalisterna i årets upplaga av Brilliant Awards utsedda. Brilliant Awards är en årlig utmärkelse som vi delar ut till de av våra kunder som lyckats skapa förändring och högt engagemang i sin organisation. Inom ramen för Brilliant Awards finns det två områden – Employee Experience och Customer Experience. På Brilliants årliga gala Powered by People den 25 mars lyfts och hyllas alla vinnare.

Brilliant Awards – Employee Experience är en utmärkelse för organisationer som lyckats skapa ett arbetsklimat med högt engagerade medarbetare. Utmärkelsen tilldelas även de organisationer som under året genomfört en stor positiv förändring och ökat engagemanget bland sina medarbetare.

Vad gör Brilliant Awards – Employee Experience unikt?

  • Resultatet baseras på data från företagens medarbetarundersökningar vilket innebär att det är medarbetarnas verkliga uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vilka bolag som tilldelas utmärkelserna
  • Över 155 företag och fler än 240 000 svar från medarbetare ligger till grund för utmärkelsen
  • Svarsfrekvens på minst 80% för att delta
  • Data samlas in under hela 2019 och baseras på medarbetardata från 74 länder
  • Delas ut i två kategorier –
    – Årets arbetsgivare inom sin bransch officiellt sedan februari 2020
    – Årets förändringsresa delas ut på Powered by People

Här hittar du årets vinnare och pristagare.

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser via organisationens kundservice – antingen genom ett högt engagemang eller med en positiv förflyttning av hur kunderna uppfattar organisationens kundservice.

Vad gör Brilliant Awards – Customer Experience unikt?

  • Finalisterna och vinnarna baseras på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.
  • Över 130 företag och 3 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Vinnare och pristagare i kategorin ”Bästa kundservice inom sin bransch” är officiella sedan februari 2020
  • Vinnaren i ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare” synliggörs på Powered by People 
  • Kategorin ”Årets förändringsresa” delas ut på Powered by People 
  • Insamling av data påbörjas 1 januari 2019 och samlas in under hela året.

Här hittar du årets vinnare och pristagare.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för utmärkelsen? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till marknad@brilliantfuture.se

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev