FUN FACTS | April – månaden då servicebranschen har roligast på jobbet!

Change Management, Engagemang

När har man egentligen roligast på jobbet och vad betyder det för organisationens framgång? Vi har analyserat 79 545 medarbetarsvar inom servicebranschen från vår databas för att se ifall vi kan lära oss något av när på året medarbetarna uppger sig ha som roligast.

Studien visar att människor i servicebranschen har som absolut roligast på jobbet i april. Ett resultat som även korrelerar med att man som medarbetare är beredd att anstränga sig lite extra. Staplarna visar andelen inom servicebranschen som gett det högsta möjliga positiva svar på frågan ”Tycker du det är kul att gå till jobbet?” och ”Är du beredd att anstränga dig lite extra för att [organisation] ska bli mer framgångsrikt?”.

Så vad kan vi lära oss av detta?
Ta tillfället i akt att analysera vad det är som gör att just april är den bästa månaden för att ha roligast på jobbet och använd de lärdomarna för att uppnå samma engagemang övriga månader.

Är det kanske de stundande påskäggen eller är det ljuset som äntligen är tillbaka? Om ja, hur kan ni använda er av detta? Vi på Brilliant önskar alla en Glad Påsk och vill ni gräva djupare i när just er organisation har som roligast är du alltid välkommen att kontakta oss!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

Relaterade inlägg

Anneli Malaguti Av Anneli Malaguti

Brilliant goes CX Interactions 2019

I början av juni gick den stora konferensen CX Interactions som anordnas av Nice av stapeln, vi var självklart där för att spana in trenderna …