Extra semester leder till lojalare medarbetare och ökad vinst

Employer Branding, Engagemang, Ledarskap, Medarbetarupplevelse

Att ha kul på jobbet är en av de viktigaste drivkrafterna till att skapa engagemang. En nyckelfaktor för att uppnå ett effektivt och lönsamt arbetsklimat. En av våra senaste studier visar att jobbet aldrig är så kul som innan och efter semester inom tjänsteindustrin.

Frågan om ”jag har kul på jobbet” är en av de viktigaste drivkrafterna till att skapa engagemang. Det räcker inte med att ”bara” göra rätt enligt ledarskapsteorierna. Engagerade medarbetare visar sig i våra studier, gång på gång, vara en nyckelfaktor till lojala kunder. Engagerade medarbetare pratar gott om sin arbetsplats, stannar längre, är mer produktiva – och bidrar till företagets lönsamhet på ett positivt sätt.

En av våra senaste studier visar att medarbetare inom tjänsteindustrin tycker jobbet är som roligast i juni och augusti.

Studien baseras på data från 34 477 svar inom tjänsteindustrin.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

Sofie Johansson Av Sofie Johansson

Studie | om ledarskap kopplat till lönsamhet

Ta del av vår exklusiva studie som nyligen tagits fram i syfte att undersöka hur ledarskap påverkar bolagslönsamheten. Studien och resultatet baseras på data från …

Relaterade inlägg

Sofie Johansson Av Sofie Johansson

Studie | om ledarskap kopplat till lönsamhet

Ta del av vår exklusiva studie som nyligen tagits fram i syfte att undersöka hur ledarskap påverkar bolagslönsamheten. Studien och resultatet baseras på data från …