Mäta engagemang = energi + tydlighet

Kundupplevelse

mäta engagemang

I dialogen med våra befintliga och framtida kunder märker jag och mina kollegor en stadigt ökande efterfrågan på engagemangsmätningar. Det har pratats mycket om engagemang de senaste åren men vi upplever ofta att många pratar om engagemang som enbart ett känslomässigt tillstånd av energi, motivation, stolthet och inspiration. Det är jättebra att ha det känslomässiga engagemanget, men det är också viktigt att mäta engagemang som beteende.

Vi vet att vår engagemangsmodell är effektiv ur ett affärsperspektiv, då den kombinerar varje individs känslomässiga engagemang med en tydlighet kring hur varje individ bidrar till hela företagets framgång. Att ha den energi som kännetecknar en engagerad medarbetare och också tydligheten i vart den energin skall riktas skapar riktigt bra förutsättningar för att dra nytta av det engagemang som finns i organisationen så att kraften i organisationen används på rätt sätt. Engagemang för oss på Brilliant = energi + tydlighet.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er att kartlägga engagemanget i organisationen och förstå vad som driver det är du välkommen att höra av dig till oss här.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

Emma Stenmark Av Emma Stenmark

Att leda och lära i kris

”God morgon, välkommen till den här dagens check-in” – vår VD Andreas röst ljuder genom högtalaren på datorn. Han syns i bild. Han talar lugnt …

Relaterade inlägg

Brilliant Av Brilliant

Mät mindre och agera mer

I en intervju med Kundo berättar vår sälj- och marknadschefen Sara Gustafsson varför det är så viktigt att utvärdera kundmötet när det kommer till kundservice …