Powered by People – Customer Experience Award

Customer Experience Award syftar till att hylla och sätta ljus på företag som arbetat framgångsrikt med att leverera enastående kundupplevelser. Finalisterna och vinnarna baseras på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas sanna uppfattningar, inte subjektiva bedömningar, som styr finalister och vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.

Utmärkelsen delas ut digitalt och i fyra kategorier:

  • Bästa utfall: Tilldelas den organisation som av kunderna upplevs ha mest engagerade medarbetare under mätperioden.
  • Största positiva förflyttningen: Tilldelas den organisation som har gjort den största positiva förflyttningen gällande kundernas upplevda engagemang hos medarbetarna.
  • Mest engagerade medarbetaren: Tilldelas den medarbetare som av kunderna upplevs ha högst engagemang under mätperioden.
  • Bästa bransch: Tilldelas den organisation som av kunderna upplevs ha mest engagerade medarbetare under mätperioden inom sin bransch.

Insamling av data för Customer Experience Award 2019 påbörjas 1 september 2018 och samlas in under en period om nio månader. De nominerade annonseras hösten 2019, därefter sammanställs resultatet – och vinnare annonseras senare under hösten 2019.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för att nomineras? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till marknad@brilliantfuture.se

 

Bästa utfall | Nominerade presenteras hösten 2019

Bästa förflyttning | Nominerade presenteras hösten 2019

Mest engagerade medarbetaren | Nominerade presenteras hösten 2019

Bästa bransch | Nominerade presenteras hösten 2019

Vinnare Customer Experience Award | Annonseras hösten 2019

Varför instiftades Powered by People?

Powered by People instiftade 2017 och syftar till att hedra och lyfta företag som har kämpat för sina medarbetar- och kundupplevelser. Idag finns två utmärkelser:

  • Powered by People – Employee Experience Award
  • Powered by People – Customer Experience Award

Utmärkelserna är baserade på data från företagens medarbetar- och kundundersökningar, vilket innebär att det är medarbetarnas och kundernas verkliga uppfattningar, inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem de prestigefyllda utmärkelserna.