Skapa en kundupplevelse utöver det vanliga

Kundlojalitet

Kundupplevelsen spänner över hela organisationen. Allt ifrån köpflödets design på er hemsida, själva leveransen av varan eller tjänsten, till hur kunniga eller engagerade era medarbetare upplevs. Vi hjälper er att identifiera styrkor och svagheter längs kundresan för att kunna prioritera de aktiviteter som ger störst effekt. Mycket handlar om att ställa rätt frågor vid rätt tillfälle, och att resultatet hamnar till rätt mottagare inom organisationen.

Vanliga nyckeltal som vi rekommenderar för att mäta kundupplevelsen:

  • Engagemang, kunskap och uppklarning – Tar reda på hur medarbetarna agerar i kundmötet och ger feedback ner på individnivå
  • Enkelhet (Customer Effort Score) – Mäter era kunders upplevda ansträngning och påvisar vilka processer eller kommunikationskanaler som kan förbättra upplevelsen
  • NPS (Net Promoter Score) – Vedertaget nyckeltal som mäter era kunders lojalitet

Kontakta oss!

Vill du komma i kontakt med någon av våra duktiga konsulter för att prata om hur vi kan hjälpa er att utveckla era kundrelationer är du välkommen att kontakta oss!