Kundreferenser

Case

TV4:s förändringsresa – framgångsrikt förändringsarbete i digital transformation

Mediebranschen digitaliseras i snabb takt, vilket ställer högre krav på att en organisation kan hantera ständig förändring. Det räcker inte att driva igenom en organisationsförändring och sedan luta sig tillbaka. För att hålla sig i framkant handlar det om att få chefer och medarbetare att gilla och själva driva förändringen. TV4 samarbetar med Brilliant i arbetet att stärka organisations- och ledarutvecklingen. I denna case study delar vi med oss av de initiativ som genomförts.

Läs mer

”Till skillnad från många andra affärsdrivande företag sker ingen merförsäljning i vår Kundtjänst, men det minskar inte kraven på att alla ska vara så nöjda som möjligt med Systembolagets Kundtjänst. Via Brilliant Navigator håller vi oss alerta och får ett kvitto i realtid på hur väl vi lyckas möta kunden”

Maria Bergnäs, ansvarig kundrelationer, Systembolaget.

”Det vi fastnade för var Brilliants engagemangsmodell som passade oss perfekt. Vi har mycket energi i organisationen men vi behöver också mäta tydligheten”

Samir Törnblad, Talent Manager, TV4.

Läs mer

”Brilliants undersökning ger oss en tydlig bild av ledarskapets nuläge och hjälper oss mäta effekten av våra ledarutvecklingsinsatser. Med ett skräddarsytt ledarindex mäter vi rätt saker”

Ylva Nyberg, Performance and Talent Manager, Preem.

”Brilliant är lyhörda, professionella och kunniga. De är långt mer än vår undersökningsleverantör – de är våra trusted advisors”

Per-Arne Håkansson, Group Vice President HR & Corporate Communications, Munters.

”Med Brilliant får vi ett kvitto i realtid på hur väl Intrum hanterar ärenden med tanke på nyckelfaktorer som engagemang, kunskap och förmåga att hjälpa den som är skuldsatt. Hade vi inte haft Brilliant Navigator så hade vi troligen bara kört enskilda insatser ett par gånger om året”

Josefin Tifelt, Operations Manager, Intrum Justitia.

”Det gäller att hitta bra personer för alla platser så att vi kan leverera bra kundupplevelser. Medarbetarna bygger sin egen kultur och älskar uppföljning och mätningar. Uppföljningen av kundmötet med hjälp av Brilliant Navigator har blivit en del av den nya kulturen”

Rune Bertelsen, chef för kundcenter, SpareBank.

”Hos Brilliant finns både kompetens och relevanta benchmarks. Idag arbetar drygt 40 personer inklusive gruppchefer i kundservice och alla har bra koll på hur vi ligger till”

Trond-Olav Asperud, kundtjänstchef, Norsk Tipping.

”Vår konkurrensfördel ska vara service. Vi och våra konkurrenter har likartade erbjudanden och då är det hanteringen av kundmötet som är avgörande. Med Brilliant Navigator har vi förbättrat oss avsevärt”

Carina Hallnor, kundtjänstchef, Telia Mobility.

”Kunderna ska uppleva att vi verkligen lyssnar på dem. Medarbetarna följer löpande kundernas synpunkter med hjälp av Brilliants undersökning. Kundundersökningen i Brilliant Navigator är ett stöd för alla för att göra ett så bra jobb som möjligt. Alla får en ökad kunskap om vad kunderna tycker är bra eller dåligt. Att addera dialogen, det varma, knyter kunderna närmare oss och skapar i slutänden fler affärer”

Daniel Krook, VD, Bredband 2.

”Länsförsäkringar Skåne vill att bra service ska vara den röda tråden i alla tänkbara kundmöten med bolaget. Därför får kunderna tycka till om mötet med försäkringsbolaget oavsett hur och var det sker. Hjälpen på vägen heter Brilliant Navigator. Med hjälp av de olika undersökningsmodulerna har man koll vad kunderna tycker om Länsförsäkringar Skåne oavsett kontaktkanal”

Joacim Lundberg, kundanalytiker, Länsförsäkringar Skåne.

”Det jag tycker bäst om med verktyget är att det är en sån tydlig process, som med lätthet möjliggör för en god dialog kring förbättringsåtgärder på gruppnivå”

Sandra Gustavsson, HR-ansvarig, Almi.

”Vi har använt oss av Brilliant under flera år och är mycket nöjda med vårt samarbete. Brilliant är flexibla och lyhörda samtidigt som de levererar snabb service till oss som kund”

Caroline Nikander, Head of People & Performance, Academic Work.