Så stärker Dustin kundupplevelsen med hjälp av medarbetarna

Så stärker Dustin kundupplevelsen med hjälp av medarbetarna

För Dustin började arbetet med att sätta kundupplevelsen i fokus med insikten om att kundfeedback är en gåva och nyckeln till tillväxt och lönsamhet. Det här blev startskottet för ett förändringsarbete som satte kunden i fokus och lät allt följa därefter. Att få ett företag att svänga om till att vara en kundfokuserad organisation handlar lika mycket om strategiska beslut som om att engagera medarbetarna i att tänka på kunden i allt de gör.

Hos Dustin innebar arbetet att påbörja ett systematiskt jobb med kundfeedback och låta det påverka hur hela företaget drivs – från hur den enskilda medarbetaren arbetar och målsätts till vilka organisationsförändringar som prioriteras. Utmaningen ligger i att få kundresan och medarbetarresan att synka – för att ge medarbetarna rätt verktyg och förutsättningar för att kunna leverera utmärkta kundupplevelser. För Dustin har navet i arbetet varit att mäta och arbeta med Net Promoter Score.

Välkommen på ett seminarium där Dustins Caroline Peterson-Ullstrand, Head of Group Customer Strategy & Experience och Johan Lundberg, Customer Experience Specialist berättar om sitt arbete med sitt kundlojalitetsprogram och vad som händer när fokus på kundupplevelse genomsyrar hela organisationen och alla medarbetare drar åt samma håll.

Hör dem berätta om:

  • Tips och lärdomar från att implementera processdriven kundupplevelse i hela organisationen genom ett Net Promoter Program
  • Hur de gör för att engagera medarbetarna i arbetet och få hela organisationen att agera på lärdomarna från mätningarna
  • Hur de synliggör arbetet för att få ledningen med sig och hur de följer upp och mäter lönsamhet och effektivitet i programmet

Seminariet är kostnadsfritt.

Varmt välkommen!

Dela event

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev