Annonseras vintern 2020

Är ditt företag ett av de företag som 2020 kan titulera sig som Bästa kundservice?

Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de företag som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser. Finalisterna och vinnarna baseras på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen. På Brilliants årliga gala Powered by People lyfts och hyllas alla vinnare.

  • Över 130 företag och 3 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, ligger som beslutsunderlag
  • Kategorierna ”Bästa kundservice inom sin bransch” och ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare” delas ut digitalt i början av 2020 
  • Kategorin ”Årets förändringsresa” delas ut på Powered by People den 25 mars

Insamling av data för Brilliant Awards – Customer Experience 2020 påbörjas 1 januari 2019 och samlas in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet. Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för att nomineras? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till marknad@brilliantfuture.se

Bästa kundservice 2020

Tilldelas de företag inom respektive bransch som har bäst resultat

Bästa kundservice – Bank

Bästa kundservice – Finansiella tjänster

Bästa kundservice – Försäkring

Bästa kundservice – Kommun

Bästa kundservice – Energi

Bästa kundservice – Handel

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare 2020

Tilldelas den medarbetare som har absolut högst engagemang enligt företagets kunder

Vinnare:


Årets förändringsresa 2020

Tilldelas de företag av Brilliants kunder som gjort störst positiv förflyttning i sina resultat från 2018 till 2019

Finalist:

Finalist:

Finalist: