Customer Experience Award

Annonseras vintern 2020

Customer Experience Award syftar till att hylla och sätta ljus på företag som arbetat framgångsrikt med att leverera enastående kundupplevelser. Finalisterna och vinnarna baseras på data från företagens kundundersökningar vilket innebär att det är kundernas sanna uppfattningar, inte subjektiva bedömningar, som styr finalister och vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.

Utmärkelsen delas ut digitalt och i fyra kategorier:

  • Bästa utfall: Tilldelas den organisation som av kunderna upplevs ha mest engagerade medarbetare under mätperioden.
  • Största positiva förflyttningen: Tilldelas den organisation som har gjort den största positiva förflyttningen gällande kundernas upplevda engagemang hos medarbetarna.
  • Mest engagerade medarbetaren: Tilldelas den medarbetare som av kunderna upplevs ha högst engagemang under mätperioden.
  • Bäst i sin bransch: Tilldelas den organisation som av kunderna upplevs ha mest engagerade medarbetare under mätperioden inom sin bransch.

Insamling av data för Customer Experience Award 2019 påbörjas 1 januari 2019 och samlas in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet. Vinnarna annonseras digitalt i början av 2020 och vid Brilliants årliga gala Powered by People lyfts och hyllas vinnarna.

Vill du veta mer om priset och vilka kriterier som ligger till grund för att nomineras? Tveka inte att höra av dig till din kontaktperson på Brilliant, eller skicka ett mail till marknad@brilliantfuture.se

Bästa utfall | Nominerade presenteras hösten 2019

Bästa förflyttning | Nominerade presenteras hösten 2019

Mest engagerade medarbetaren | Nominerade presenteras hösten 2019

Bäst i sin bransch | Nominerade presenteras hösten 2019